The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon

Door: Linda en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Nadat we Williams achter ons hebben gelaten reden we in ongeveer 2 uurtjes naar de Grand Canyon NP. We hadden gereserveerd op Mather Campground en dat was maar goed ook want alle campings waren vol. We kregen een mooi plaatsje toegewezen, maar besloten meteen weer te vetrekken naar een bedrijf Papillon dat helicoptervluchten organiseert boven de GC. Met het lood in de schoenen besloot ik dan maar om mee naar binnen te gaan. Theo wilde dit zo graag doen dus maar eens kijken wat ze te vertellen hadden. We konden de volgende dag mee en omdat we onze anwb kaart lieten zien kregen we ook nog een flinke korting. Tja dan kan je geen nee meer zeggen dus we boekten een vlucht.
Hierna snel terug naar de camping een boterhammetje eten en daarna naar de halte van een pendelbus. Deze pendelbussen zijn geweldig, ze brengen je overal naar toe en je kunt bij alle mooie uitzichtpunten uitstappen en of je gaat lopen of je gaat verder met de bus. Wij besloten te gaan lopen. We stapten uit en liepen een pad af en dan ineens sta je daar en kun je je ogen niet geloven, de Grand Canyon. Wat inmens en adembenemend mooi. Het is eigenlijk niet te beschrijven. We besloten een stuk van de Rimmtrail te lopen richting het visitorscentrum. Dit duurde even want na elke 20 meter zie je weer iets anders wat nog mooier lijkt dan het vorige punt. Toen we dan uiteindelijk bij het visitorscentrum aankwamen konden we een film bekijken over de GC. Hierna besloten we terug te gaan naar de camping want we kregen alweer behoorlijk trek. Onderweg nog snel hout gekocht zodat we 's avonds een vuurtje konden stoken en bbq'en, klinkt zeker wel bekend Sylvia en John. We zijn nog niet terug op onze plek en jawel hoor, drie herten voor de deur. Nee ze zijn niet op de bbq gegaan, wel snel de camera gepakt en foto's gemaakt. Dit zijn nu de drie meest gefotografeerde herten die er zijn.
's Avonds lekker gegeten en op tijd naar bed want morgen een druk programma. Na een onrustige nacht vanwege de zenuwen over de helicoptervlucht vroeg opgestaan en richting Papillon gereden. Daar aangekomen ingecheckt en een film bekeken over de veiligheidsregels voor en tijdens de vlucht. Daar word je ook niet vrolijk van. Na een paar keer een toiletbezoek waren we dan aan de beurt. We hadden het geluk dat we samen met een Nederlands stel in een helicopter mochten, terwijl je normaal met zes personen gaat. Seatbelts vast, koptelefoon op met microfoon en daar gingen we. We stonden met z'n allen in contact met elkaar, konden ook via de microfoon communiceren met onze vrouwelijke piloot. Aangezien het voor ons allebei de eerste keer was dat wij in een heli zaten, was het erg spannend. Maar wat is dat een leuke ervaring, en voor iedereen te doen. Het was een vlucht van ongeveer 25 minuten, die ons boven de Grand Canyon bracht. Geweldig!! Eerst zo'n twee minuten laag over een bos heen, en dan, plotseling vlieg je over de GC. Spectaculair!!! Je weet niet wat je ziet, adembenemend, een echte aanrader. Na deze belevenis terug naar de camping, lunchen en met de Shuttlebus naar een ander deel van de Southrimtrail om die te gaan lopen. Tijdens zonsondergang prachtige foto's gemaakt.
Van Williams naar GC Mather Campground is 61 mijl, 97 km. Twee uur rijden.

P.S. Leuk om van jullie reacties te krijgen!

• 28 Mei 2015 - 00:54

Hans Eizenga:

Wat een leuk verslag en wat een spannende en prachtige ervaringen! Goed Linda dat je toch in de heli bent gestapt! Ben benieuwd naar het vervolg en lees het met veel plezier! Fijn dat jullie aan ons denken!

• 28 Mei 2015 - 00:56

Carmen:

Lieve Linda & Theo, wat een bijzondere belevenis inGC en wat goed dat jullie durven alles om meer te genieten van deze prachtige reis.
    Veel liefs

• 28 Mei 2015 - 06:15

Mama:

Hallo Theo en linda. Heb weer genoten van jullie verslag. Wat goed Linda dat je toch mee gegaan bent met de Heli vlucht. Wacht jullie volgende mail weer af. Liefs Mama

• 28 Mei 2015 - 08:59

Ellen:

leuk om te lezen en ja wat super dat je in die heli bent gestapt. Ja soms moet je gewoon iets doen en dan blijkt het een geweldige ervaring! Veel plezier
    groetjes ellen

• 28 Mei 2015 - 09:37

Annie Kars :

Hallo Theo en Linda, wat een geweldige belevenissen allemaal! En nog maar aan het begin van de reis, dus er komt nog veel meer. Heel veel plezier.
    Groetjes uit Hellevoetsluis

• 28 Mei 2015 - 09:55

Sylvia:

Wat een leuke dagen bij de GC. Behoort terecht tot één van de wereldwonderen nietwaar! Zo leuk dat je daar van alles hebt: de uitgestrekte bossen en dan ineens dat gat :)
    Ik krijg al de zenuwen van die helicoptervlucht als ik jullie verhaal lees, dus super knap dat jullie dat hebben gedaan.
    Hebben jullie nog de film over de GC in de Imax gezien? Dat is in GC village. Vonden wij een erg leuke film.
    Fijne dag, veel plezier met alle avonturen.

Groetjes!

• 28 Mei 2015 - 11:20

Ada:

Het moet inderdaad een geweldige ervaring zijn geweest. En, Linda fijn dat ook jij er van hebt kunnen genieten. Vind het leuk jullie berichten te lezen, en zodoende de ervaringen te kunnen volgen. Liefs van ons.

• 29 Mei 2015 - 12:10

John En Sylvia:

Hoi,
    Allereerst namens John bedankt voor de felicitatie, ff lachen om die foto van jullie! :)
    Bud Lighttttttt!

We konden op onze telefoons de foto's niet kijken, dus we hebben er net naar gekeken op de PC.

Wat een prachtige foto's! Allemaal door jullie geschoten?
    Die van die Condor en Horse Shoe Bend: zo uit een magazine!

Wat vonden jullie van de loop naar Horse Shoe Bend? Best pittig niet?
    En o, vandaag gaan jullie volgens mij naar Moab: dat wordt genieten! Eén van de hoogtepunten uit onze reizen. Heerlijke camping met heerlijk zwembad, en een fantastisch stadje. Vooral de local bar halverwege mainstreet (zelfde kant als de camping) is echt een aanrader!

Geniet van ieder moment!

Liefs John en Sylvia

• 01 Juni 2015 - 23:11

Roland De Waal:

Heerlijk om jullie verslagen te lezen! Alles voor ons ook zo herkenbaar, geweldig. Ben straks heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Geniet ervan, veel veilige kilometers toegewenst.

Groeten van Roland en Anita