Van Death Valley tot San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Van Death Valley tot San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Van Death Valley tot San Francisco

Door: Linda en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

12 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi, hier zijn we weer met een nieuw verslag, maar voor we daar mee gaan beginnen willen we iedereen bedanken voor de felicitatie voor onze kleindochter. We zijn apetrots en kijken er naar uit om haar te zien.
We vonden het ook leuk dat Bas en Ria reageerden, hopelijk is het Stratosphere hotel jullie goed bevallen en wensen we jullie nog een hele fijne reis toe.
Nou en zo gingen we dan van Las Vegas naar Death Valley, een mooie route en als je dan in Death Valley bent lijkt het wel of je op de maan bent beland. Heel onwerkelijke, zwarte bergen, zandduinen, witte bergen, weer totaal anders dan dat we tot nu toe gezien hebben. Onderweg kwamen we bij het uitzichtpunt Zabrinski Point en besloten we de wandeling naar boven te maken en van het uitzicht te genieten. Gelukkig was het niet te warm deze dag, zo'n 37 graden en reden we op ons gemak door naar Stove Pipe Wells, een klein hotel en camping waar er in de zomer maar 12 plaatsen beschikbaar zijn voor campers. Dit was geen probleem want wij waren de enige gasten die met een camper kwamen, ruim plaats dus. Na een frisse duik in het kleine zwembad, de camper op zijn plek gezet en 's avonds een hapje eten in de plaatselijke saloon. De volgende ochtend vroeg opgestaan, 05.30 uur, en om 06.00 uur gaan rijden om de hitte voor te zijn. We hebben overigens totaal geen probleem gehad met onze camper, maar dan wel de airco uit en de verwarming een beetje aan, dan kan de motor zijn warmte kwijt, dat is ons vantevoren aangeraden.
Ons doel was Lee Vining waar wij gelijk toen we aankwamen op de enige camping een plaatsje boekte en meteen hierop door zijn gereden naar Bodie. Dit was ons aangeraden door John en Sylvia.
Bodie is afgeleid van William Bodey, die hier lang geleden zijn geluk vond door een goudader te vinden. Binnen een paar maanden kwamen er talloze mensen naar toe die ook hun geluk wilde beproeven maar trok het ook een hoop boeven, hoeren en ander gespuis aan. Er was een tijd in Bodie dat hier elke dag een dode viel. De mijnwerkers hadden dan ook de uitdrukking," I wonder who's gonna make breakfast today". Het liep uiteindelijk zo uit de hand dat de overheid iedereen gebood het stadje te verlaten. Zo werd Bodie een spook goudmijn stadje en kun je er rondlopen en in de huisjes en het schooltje nog spullen zien staan vanuit die tijd. Wat ons betreft zeker een aanrader om te doen, alhoewel je zo'n 3 mijl over een gravelpad moet rijden maar op lage snelheid is dat goed te doen.
's Avonds de bbq aangestoken, lekker gegeten en vroeg naar bed want al met al was het een lange dag geweest.
De volgende ochtend om 10.00 uur vertrokken richting Yosemite via de Tiogapas die soms, afhankelijk van de sneeuwval, pas begin juni opengaat. De route was mooi met weer veel prachtige uitzichten.
We hadden een campingplaats geboekt op de Upper Campground in Yosemite Village. Bij aankomst werd ons nadrukkelijk door een Ranger medegedeeld dat al ons voedsel wat in de kastjes stond maar ook zaken als deodorant e.d. in de bearbox te doen. Een bearbox is een metalen kast met een speciale sluiting die door beren niet geopend kunnen worden, nog niet tenminste. Bij het idee dat er 's nachts een beer in je camper staat zorgde er in ons geval voor dat alles in de bearbox ging, behalve wat er in de koelkast kon.
Bij aankomst in Yosemite Village eerst naar het visitorscentrum en kregen daar goede tips voor onze hiking de volgende dag. Ook de film over het ontstaan van Yosemite gezien en daarna naar onze plek op de camping.
Om de drukte voor te zijn stonden we vroeg op, en reden we om 06.00 uur weg richting Sentinel Dome, de Sentinel Dome is een bolvormige rots waar je via een mooie boswandeling kunt komen. Wel griezelig zo 's morgensvroeg want je verwacht dat er achter elke boom een beer tevoorschijn kan springen. Maar goed bij de rots aangekomen kon je deze via een wat minder steile helling beklimmen zodat je als je bovenop stond een prachtig uitzicht van 360 graden hebt. Na hier een half uurtje samen van de rust te hebben genoten kwamen er meer toeristen wat voor ons het sein was weer verder te gaan. Hierop stond Glacier Point op ons lijstje dus met de camper er naar toe. Hier was het al heel wat drukker en hebben we naar de mooie uitzichten gekeken, een kleine hike gedaan en daarna terug naar de camper. Omdat het nog vroeg was hebben we 's middags de Mirror Lake tocht gelopen. Mooie tocht door de bossen en over rotsen naar een klein meer en weer terg.
De volgende ochtend regende het en zag het weer er niet zo best uit dus besloten we om een dag eerder dan gepland richting San Francisco te gaan. Omdat het een lange rit zou worden konden we dit nu wat rustiger aan doen. Halverwege in het plaatsje Oakdale vonden we een kleine camping aan een meer en hebben daar overnacht. Het was een first come, first serve camping. 's Morgens rustig aangedaan en naar San Francisco gereden. Hier hebben we voor 3 dagen een camping gereserveerd, Marin RV park, een camping zo'n 15 km boven San Francisco. Gezellige camping met een zwembad.
Geïnformeerd of er een bioscoop in de buurt is, en ja hoor, 1 mijl verderop
en de eerste avond dat Jurassic World draait. Aangezien we die graag wilden zien, zijn we er naar toegegaan. Geweldige film!!
De volgende keer vertellen we over hoe we San Francisco hebben beleefd. Groetjes Theo en Linda.

• 13 Juni 2015 - 11:10

Sylvia:

Wat leuk dat jullie in Oakdale hebben overnacht. De serie mag dan allang gestopt zijn, toch super gaaf daar te zijn!!!