San Francisco en Napa Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu San Francisco en Napa Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

San Francisco en Napa Valley

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Onze belevenissen in San Francisco en Napa Valley.
Allereerst willen we even uitleggen dat het soms niet altijd makkelijk is om een verhaal te uploaden en om foto's bij te voegen. Ook al zijn we in Amerika, het land van de computertechniek, we zijn af en toe blij dat we een McDonald's of een Starbucks of iets dergelijks zien, want daar is de wifi erg sterk. Op de meeste campings is het vaak erg zwak, of soms is er dagen helemaal geen wifi. Of zoals we vandeweek hadden, het hele verhaal getikt, willen we het uploaden, foetsie weg verhaal. Dus maar weer opnieuw typen. Maar goed, gisteren, vrijdag de 12e, gingen we naar, waar we erg naar uit hadden gekeken, San Francisco. We hadden er veel zin in dus namen wij de ferry naar SF. De ferry lag ongeveer 10 minuten lopen van de camping, en bracht ons in een klein half uurtje naar de plaats van bestemming. We werden geadviseerd eerst naar de touristinfo te gaan, ongeveer 20 minuten lopen. We zijn op dat stukje misschien wel 25 zwervers en bedelaars tegen gekomen. Bij de info 2 dagkaarten voor het openbaar vervoer gekocht voor 17 dollar per stuk, maar goed dan mocht je ook met de metro, bus, tram en met de cablecar, het beroemde trammetje dat door een kabel wordt voortgetrokken. Afijn, we dachten och laten we die cablecar maar eens nemen. Staan we te wachten, 10 minuten, 20 minuten, gaat er een man, die naast ons ook op de tram staat te wachten, bellen naar de maatschappij, en krijgt te horen dat er een groot oponthoud is vanwege een calamiteit en daardoor de tramrails is geblokkeerd. Toen zijn we chinatown maar ingelopen. Was wel aardig, maar ontzettend veel winkeltjes die allemaal hetzelfde verkochten. Gelukkig reden de cablecars weer en gingen we naar Fishermans Wharf, waar we tientallen zeehonden zagen die heerlijk in de zon lagen te bakken. Ook hebben we daar nog wat winkeltjes op een promenade bezocht, waar het ontzettend druk was. Hierna zijn we met een bus naar de Painted Ladies, 7 huisjes op een rij in verschillende kleuren geverfd, die vroeger werden gebruikt in de komische serie Full House. Hadden hier toch wat meer van verwacht. Daarna namen we de bus terug naar de Ferry en zijn we weer naar de camping gegaan, waar we weer genoten hebben van vlees op de bbq met wat salade, erg lekker....
Al met al viel ons de stad San Francisco een beetje tegen, leuk om gezien te hebben, maar voor ons niet waard om er nog een dag heen te gaan. Morgenochtend, zondag, gaan we nog wel met de camper over de Golden Gate Bridge, om vervolgens de Highway 1 op te gaan naar Big Sur State Park, maar daarover later. Vandaag zijn we naar het wijngebied geweest van Napa Valley, ongeveer 35 mijl boven SF. Wat is het daar mooi, maar je moet dan wel de toeristische route nemen, namelijk de Silverado Trail. In Calistago geluncht, een echt gezellig Amerikaans dorpje. Onderweg bij winery Hanna een wijnproeverij gedaan voor 20 dollar. Een aantal heerlijke wijnen geproefd. Daarna teruggereden naar de camping, voor, ja alweer!, een bbqtje.
Groetjes T&L.

• 14 Juni 2015 - 19:48

Adrie En Fred :

halo theo en linda wat een leuke foto s en een geweldige reisverslagen. geniet er van en tot ziens