North Rim Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu North Rim Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

North Rim Grand Canyon

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Page

Onderweg naar North Rim Campground Grand Canyon.

Vanmorgen vertrokken vanaf de CG, Campground, in Page, en zoals bijna overal proberen we voornamelijk Scenic Byway's te nemen, simpelweg omdat dat de mooiste routes zijn. Maar eerst na de Walmart in Page deden we natuurlijk Horseshoe Bend aan. Wederom prachtig! Was wel drukker bezocht dan twee jaar geleden. Terug bij de parkeerplaats, zo'n 20 minuten lopen, zagen wij een Ranger, genaamd Patrick staan en vroegen hem wat zij đeden aan het, namen krassen in de (zand)steen rotsen! Helaas zagen wij dit op verschillende plekken op Horseshoe Bend. Hij vertelde ons dat ze daar extra alert op waren en dat op aanwijzing van een andere bezoeker iemand vorige week was beboet voor 1000 dollar voor het krassen van zijn naam in het gesteente, en 4 weken geleden hebben ze zelf iemand betrapt die zijn naam had gekrast over een eeuwenoude hyroglief, deze man kreeg een boete van 4000 dollar en een taakstraf. Bovendien vertelde hij ons dat er helaas binnenkort waarschijnlijk hekken zouden worden geplaatst omdat er 3 weken geleden wederom iemand, met fatale afloop naar beneden was gevallen. Na het prachtige Horseshoe Bend, zijn we verder gereden over de 89, richting Jacob lake. Bij Marble Canyon passeerden we de Colorado River, en voor de mensen die dit lezen en die weg nemen, vergeet niet of voor de brug of over de brug te stoppen, want dit is echt onvoorstelbaar mooi. Je kunt daar over de brug lopen met zo'n mooi uitzicht over de Coloradorivier, dat blijft voor altijd in je herinnering. Bovendien heb je hier de kans de Californian Condor te zien omdat er daar een paar nestelen. Hierna wederom een prachtige Scenic Byway gereden, en onderweg zagen we nog een bosbrand die was gereguleerd door de plaatdelijke firedepartment. Vlak voor de camping nog bij de Kaibab Lodge geluncht. Erg leuk zaakje, helemaal georiënteerd op de historie van de indianen die in dat gebied leefden en nog leven. Voor de camping sloegen we nog een weg in, de Cape Royal Road, die aangeraden werd om in te gaan, vanwege de mooie uitzichtpunten over de Grand Canyon. En mooi waren ze. Een weg van 32 km met aan het einde Cape Royal. Daarna door naar de camping. The North Rim Campground, en hele rustige camping tussen de naaldbomen en aan de rand van de Grand Canyon.

De volgende dag hebben we een hike gedaan langs de Grand Canyon van ongeveer 6,5 km en zijn we 's middags naar een rangers programma gegaan, die over de Californian Condor ging. Dit was heel interessant, de Ranger vertelde dat er nog maar 22 condors waren, en inmiddels weer meer als 400.

Morgenochtend vetrekken we om 7 uur naar Las Vegas waar Mariska en Mario over een paar dagen weer huiswaarts vertrekken, en wij nog 9 dagen verder gaan.

• 08 Juni 2017 - 08:32

Mama:

Mooi,mooi,mooi. Bedankt voor de kaart. Liefs mama.

• 08 Juni 2017 - 10:28

Annie Kars:

Wat een mooie reis maken jullie weer, nog veel plezier de komende 9 dagen! Groetjes

• 08 Juni 2017 - 20:51

Roland:

Ben heel benieuwd naar jullie "life" verhalen! Ook de Condors nog in het wild gezien?