Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Sequoia

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

11 Juni 2017 | Verenigde Staten, Sequoia

Sequoia
9 juni 2017, we vertrekken om 9 uur vanaf Bakersfield naar het Sequoia NP, bekend om zijn eeuwenoude bomen. De bomen zijn niet alleen oud maar in het Sequoia NP ook de oudste ter wereld. We rijden een prachtige weg vanaf Bakersfield de Highway 99 en hierna de afslag naar Exeter richting Pinehurst en hier de 245 op. Mocht je deze route ooit willen rijden, hij is schitterend. Je rijdt door hele gebieden heen met allemaal fruitbomen en komen we een fabriek van Sunkist tegen. Logisch want het ziet hier oranje van de sinaasappels. Hierna krijgen we een weg met honderden bochten erin. Met een rustig gangetje van zo' n 25 km per uur genieten we van al het moois wat we zien. Uiteindelijk bereiken we Kings Canyon NP waaronder het Sequoia NP valt. We gaan meteen naar het Visitorscentrum waar we vragen welke hikes we het beste kunnen doen. De Ranger laat er een paar zien en deze zullen we morgen gaan lopen. Voordat we doorrijden naar de Camping, Stony Creek, willen we toch al wel een Sequoia zien. We rijden daarom naar een Trail van een half uur en lopen deze op ons gemak rond. En inderdaad ze zijn groot, gelukkig staan er houten afzettingen omheen want ook hier vinden mensen het nodig hun naam overal in te krassen. Nu dan toch naar de camping, gelegen midden in de bossen met een rivier er naast en een berenbox op onze plek. We hebben gereserveerd en als we de camphost niet zien rijden we door naar onze plek nummer 23. Zoals altijd hangt er een briefje op de paal met hier onze naam erop. Dit soort campings zijn bijna altijd vol dus van te voren reserveren is wel zo verstandig als je zeker wilt zijn van een mooi plekje. Als we net de camper hebben neergezet komt de camphost aan, zij leggen ons even de regels uit wat betreft voedsel in verband met de beren die hier voorkomen. Wij kunnen ons eten in de camper laten maar wel in de kasten. Mensen met tenten moeten de berenbox gebruiken, dit zijn grote metalen boxen die een speciale sluiting hebben. We hopen dat we hier toch wel een beer gaan zien.

10 juni 2017

Vandaag vroeg op, om 06.00 uur staan we naast ons bed en ontbijten snel met wat cerials met melk. We rijden hierna naar de parkeerplaats vanwaar we een Trail kunnen lopen die o.a. langs de General Sherman loopt. Al snel zien we hem staan, een gigantische boom, de grootste ter wereld, van 1487 m3, 95 meter hoog en ca 2200 jaar oud en heeft een gewicht van 1256 ton met een omtrek van 31 meter aan de onderkant. De doorsnee van de grootste tak is twee meter. Best wel indrukwekkend als je hem zo ziet staan. Gelukkig is de kap gestopt en is in 1890 dankzij John Muir het gebied uitgeroepen tot Sequoia National Park. Hiermee zijn vele grote Sequoia's gered en kunnen wij deze tot op heden nog bewonderen. Natuurlijk zijn we verder gelopen en hebben, omdat we zo vroeg waren een mooie boswandeling gemaakt van zo'n 7 km. We liepen echt met z'n tweetjes door dat grote bos met die grote bomen, wederom was ook dit weer prachtig. Teruggekomen bij de camper besloten we meteen door te rijden naar de volgende parkeerplaats waar we een trail langs de rivier wilden doen. Maar eerst tijd voor een broodje en een kop koffie, je moet de inwendige mens niet vergeten natuurlijk. Even binnen gelopen bij het visitorscentrum en hier werd ons de Tokopahtrail aanbevolen. Een prachtige hike langs de rivier waar veel stroomversnellingen inzaten met als einddoel een schitterende waterval. Op onze hike kwamen we een jongedame tegen die ons vertelde dat ze net een beer had gezien maar helaas toen wij op de plek aankwamen was de beer er al weer vandoor. Een beetje teleurgesteld liepen wij verder maar door de mooie wandeling genoten we weer volop. Aan het einde moesten we wat klimmen en klauteren en daar stonden we dan aan de voet van een waterval. Zelfs het zonnetje begon te schijnen. Meteen zagen we een hele grote marmot zitten, en daarmee bedoelen we zo groot als een flinke kat, die althans zo leek het even voor ons poseerde. Snel foto's gemaakt natuurlijk, want hoe vaak zie je ze in het wild. Na even uitgerust te hebben gingen we op weg terug. We liepen wat sneller omdat we nu eens niet hoefden te klimmen tot we mensen tegen kwamen die meldden dat ze een zwarte beer hadden gezien. We zetten het op een rennen om zo snel mogelijk op de plek te komen waar al meerdere mensen stonden. En ja hoor aan de overkant van de rivier tussen de bomen zagen we een zwarte beer lopen, eindelijk!! Helemaal blij liepen we terug naar de camper. Het weer was inmiddels verslechterd en het was ook behoorlijk koud en heel erg mistig. We hadden soms maar 10 meter zicht. We besloten om hier niet meer te overnachten maar al naar Tehachapi te rijden en hiermee tijd te winnen voor ons bezoek aan Joshua Tree NP. Nu zitten we op een RV park in Tehachapi en hebben net een Pizza gegeten, lekker makkelijk want we zijn best moe na deze lange maar mooie dag.

• 11 Juni 2017 - 19:11

Sylvia:

Wat een leuke verhalen! Tof dat jullie die beer hebben gezien! Meestal wordt geadviseerd juist de andere kant op te rennen....

• 11 Juni 2017 - 19:12

Sylvia:

Ik zie jullie beide op een foto staan met 2 camera's om de nek.. maar de foto moet ook nog gemaakt worden. Betekent dat dat jullie ondertussen 3 camera's hebben??

• 11 Juni 2017 - 20:20

Kevin:

Gaaf verhaal weer en echt heeel cool dat je toch nog een beer in het wild hebt gezien...!

• 11 Juni 2017 - 22:38

Roland:

Een feest van herkenning voor ons! Mooi beschreven hoor! Is indrukwekkend en adembenemend he! Wij raakten er ook niet op uitgekeken, zo mooi en prachtig.