De eerste drie dagen in Amerika. - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu De eerste drie dagen in Amerika. - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

De eerste drie dagen in Amerika.

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Williams

Eindelijk is het dan zover, vandaag vertrekken wel naar Amerika.
Sylvia was vroeg opgestaan om ons naar Schiphol te brengen. Om 06.00 uur reden we weg. Eerst inchecken en daarna nog snel een bakkie bij Starbucks. Gelukkig kregen we de stoelen die we gereserveerd hadden want dat was niet bij iedereen het geval. De vlucht ging verder voorspoedig en om 11.45 uur USA time landden we op LAX. Binnen 10 minuten waren we door de douane en een half uurtje later hadden we de rugzakken en konden we naar ons hotel, het Hilton. Om daar te komen reden er gratis shuttlebussen naar alle hotels in de omgeving.
Een prachtige kamer met twee tweepersoonsbedden een grote flatscreen tv en een koffieapparaat voor een lekkere koffie. Nadat we eerst bij de Starbucks in het hotel koffie zijn gaan drinken zijn we een stukje in de omgeving gaan lopen. Daarna terug naar het hotel waar we besloten om een frisse duik in het zwembad te nemen en daarna nog even de jacuzzi in. Zeer aangenaam. Vanwege het tijdsverschil moet je proberen bezig te blijven zodat je snel aan het tijdsverschil gewend raakt.
Na de duik gingen we buiten het hotel bij Carl's jr. een hamburger eten. We vonden de menukaart in het Hilton wat aan de prijzige kant. Uiteindelijk zijn we om 19.00 uur gaan slapen en stonden we om 08.00 op. Ontbijten bij Carl's Jr. en daarna met een taxi naar Cruise Amerika. We hebben geluk want we mochten eerder komen en om 11.30 uur reden we weg in onze C25 ft Camper. Op naar Joshua Tree.
Weinig files gehad en Joshua Tree was mooier dan we verwacht hadden. Volgende keer blijven we er zeker een nacht langer. Prachtige rotsformaties, en wij maar denken dat de hunebedden bij ons wat voorstellen lol,. We worden aangesproken door een Nederlands stel die niet hadden gereserveerd en helaas staat de camping vol. We stelden voor onze RV een stukje op te schuiven zodat ze naast ons konden gaan staan. Uiteraard waren ze hier erg blij mee. Volgende ochtend vroeg wakker en gelijk een kleine wandeling gemaakt in dit mooie gebied.
Van Cruise Amerika naar Joshua Tree np is 140 mijl, 227 km en ca. 6,5 uur rijden inclusief lunch en boodschappen doen.
Na het ontbijt zijn we gaan rijden naar Williams, een stadje dat helemaal om de Route 66 draait.
We wilden via Amboy de route 66 opgaan maar daar aangekomen bleek er een roadblock te zijn en werden we omgeleid naar de Highway 40. Jammer maar ook mooi om te rijden. Deze weg hebben we tot Kingman gereden waar we dan eindelijk Route 66 op konden. Prachtige weg en goed te rijden met een RV. Onderweg in Seligman gestopt voor een lunch bij Lilo's. Lekker maar veel, de volgende keer samen maar 1 portie bestellen.
Na een mooie tocht via de route 66 aangekomen in Williams, een leuk westernstadje wat helemaal op de route 66 is georiënteerd. 's Avonds naar een cowboyshow geweest in Mainstreet, die hier elke avond in de zomer wordt opgevoerd. Leuk voor de toeristen.
Van Joshua Tree np naar Williams was het 361 mijl 581 km en ca.8 uur erover gedaan inclusief lunch.

Nu gaan we naar de Grand Canyon!!

• 25 Mei 2015 - 19:01

Sylvia:

Wat een leuk verhaal! Ging het boodschappen een beetje voorspoedig of zijn jullie al een keer verdwaald in de walmart? En het enige dat me echt is opgevallen aan jullie verhaal: 'de volgende keer een nacht langer in Joshua Tree?' Leuk joh, volgend jaar met z'n vieren ( en twee campers

• 26 Mei 2015 - 08:02

Ellen:

Klinkt al helemaal goed zeg! en bevalt de camper ook?

• 26 Mei 2015 - 08:21

Nico:

I officially hate you two ....... Just joking !!
    Have a Great Holiday guys (more photos please) :-)

• 26 Mei 2015 - 11:01

Daniëlle:

Wat leuk om jullie verslag te lezen. En de herinneringen komen weer boven.
    Ik blijf jullie volgen, en herken een heleboel uit jullie verhalen.
    Het is ook leuk om te lezen hoe enthousiast jullie zijn.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Daniëlle

• 26 Mei 2015 - 11:55

Nolly:

Hallo Linda en Theo. Fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan met het vliegtuig en de aankomst in Amerika. Alweer heel wat gezien in die eerste dagen en je verslag is heel fijn om te lezen. Zie uit naar de volgend mail. Veel plezier en liefs en groetjes Mama.

• 27 Mei 2015 - 12:41

Ingrid:

WOW! Klinkt super zeg, geniet ervan! Leuk om te lezen!