Joshua Tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Joshua Tree - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Joshua Tree

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

13 Juni 2017 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Joshua Tree NP

11 juni 2017:

Rond een uur of twee in de middag komen we aan bij Indian Cove Campground, een plek waar we twee jaar geleden ook hebben gestaan en mooie plaatsen heeft tegen de rotsen aangelegen. Zodra we een plekje hebben bemachtigd, ze hanteren hier het fist come first serve methode, rijden we naar het visitor centre en vragen we wat ze aanbevelen wat betreft de trails. Na genoeg informatie te hebben gekregen rijden we eerst naar Hidden Valley, een prachtig stukje tussen de rotsen met een variëteit van planten en bomen. Deze vallei is pas 1936 van de vorige eeuw ontdekt. We lopen hier een uurtje rond genieten van al het moois dat we zien en rijden dan door naar een gebied waar hele velden vol staan met cactussen waarvan de hoogste zo'n 2,5 meter hoog zijn. Je wordt gewaarschuwd om ze niet aan te raken want dat schijnt niet prettig te zijn. Na ook een korte Trail rijden we terug naar de camping en steken het hout aan voor de vuurpit. Helaas waait het zo hard dat we besluiten om in de camper te eten. Na en verrukkelijke Ribeye met een Cesarsalade lezen we nog wat en gaan dan lekker slapen.

12 juni 2017

We hebben geen wekker gezet en worden pas om half negen wakker, voor ons doen best wel laat. Omdat het niet heel er warm wordt, zo'n 29 graden, ontbijten we op ons gemak en rijden dan naar de Barkerdam. Het water bij de dam wordt gebruikt door de Bighornsheep om te drinken. En wat hebben we een geluk, we zien vier mooie exemplaren boven op een rots liggen. Een groepje Amerikanen die er ook naar staan te kijken, vertellen ons dat zij hier al jaren komen en er hier nog nooit 4 bij elkaar hebben gezien. Het blijft telkens weer een mooie ervaring als je dieren in het wild ziet. Na deze Trail van ongeveer een uur en vlak, ja ze zijn er, rijden we door naar Mountain Ryan. Nou jullie begrijpen het al een Mountain dat kan alleen maar omhoog gaan, en ja hoor we hebben 2,2 km alleen maar naar boven gelopen en niet zo'n klein beetje echt steil naar boven. De paden waren op
z' n breedst een meter breed met steile afgronden naast het pad.Natuurlijk waren de uitzichten de moeite waard van de klim en wat waren we weer trots dat we het gehaald hadden. Na een half uurtje op de top te hebben vertoeft gingen we weer naar beneden en kwamen na drie en een half uur weer terug bij de camper. Wat een Hike!

Nu zitten we bij een Mac onder het genot van een milkshake bij te komen en gaan zo terug naar de camping voor een bordje pasta met een lekker glas wijn.

• 14 Juni 2017 - 08:24

Ada:

Hallo Theo en Linda,

Geniet iedere keer weer opnieuw van jullie leuke reisverslagen.
    En wat een geweldige reis maken jullie momenteel, het is zo leuk jullie te kunnen volgen.
    Nog lekker genieten van de komende dagen.

Groetjes Ada