Sedona en de Hooverdam - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Sedona en de Hooverdam - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Sedona en de Hooverdam

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Sedona

Sedona en de Hooverdam
15 en 16 en 17 juni 2017

Na Prescott gedag te hebben gezegd gingen we op weg naar Sedona. Sedona staat bekend om zijn mooie rode rotsen en we hadden ook nu een mooie Scenic Byway uitgezocht om de route te rijden. De temperatuur begint al aardig op te lopen naar 35 graden of hoger. We komen bij een State Park uit en moeten 14 dollar betalen voor de entree. Omdat het park al om 5 uur s 'middags sluit hebben we nog een uurtje te besteden. Volgens de Ranger is het een mooie route naar het visitorscentre. Of wij nu doof waren of de Ranger sprak onduidelijk, wij gingen van een tochtje van 4 mile uit, ca.6,5 km. Niet zo lang maar wel genoeg om een indruk van Sedona te krijgen. De route bleek uiteindelijk maar 0.4 mile te zijn dus binnen een paar minuten waren we bij het visitor centre. Dat was een tegenvaller! Toch even het visitor centre binnengelopen en daar gemeld dat we het zo jammer vonden dat het ritje maar zo kort was. De Ranger had hier begrip voor en gaf ons een kaartje waarmee we in dit of een ander State Park gratis toegang zouden krijgen. We namen het kaartje aan met het idee deze als souvenir te bewaren. We verlieten het park en net buiten het park werd ineens een Scenic route aangegeven. Deze hebben we gereden en kregen zo alsnog een mooi beeld van Sedona en zijn rotsen. Hierna hebben wij onze weg vervolgd richting Cave Spring Campground waar we de volgende twee nachten zouden overnachten. De stad Sedona is wel touristisch maar heel gezellig. Op onze route zagen we ineens de Natural waterglijbanen aangegeven, dit is door het water uitgesleten natuurlijke glijbaan tussen de rotsen. We konden de verleiding niet weerstaan en ook na het horen van de verhalen van John en Sylvia besloten we hier te stoppen. We parkeerden de RV trokken de zwempakken aan, een handdoek, flesje water en camera's mee en liepen naar de Waterslide. Ook dit valt onder een State Park en konden we ons hier het eerder gekregen kaartje gebruiken en dat scheelde toch weer 20 dollar, we zijn en blijven Hollanders, nietwaar? We waren duidelijk niet de enige die hier van de glijbaan af wilden, het was er erg druk. Maar dat mocht de pret niet drukken. We liepen tot aan het begin van de slide, en alsof we tien jaar waren gleden we gillend, het water was zooooo koud, en lachend naar beneden. Wat een pret hadden we. Na deze leuke onderbreking reden we door naar de camping. Onderweg besloten we om een nachtje te cancelen en de volgende dag al richting Las Vegas te rijden omdat de rit van Sedona naar Las Vegas zo'n 300 mile, 480km., zou zijn. Zo gezegd zo gedaan! We reden de volgende dag door naar Kingman waar we overnachtten op een camping en waardoor we nog maar 100 mile te gaan hadden naar Las Vegas. Alleen onderweg hebben we, je zult het niet geloven, de South Rim nog aangedaan. En daar hebben we geen spijt van. De eerder deze vakantie bezochte North Rim was prachtig, maar wij vinden de South Rim toch meer aantrekkelijk, prachtig gewoon! Omdat we erg vroeg waren vertrokken uit Cave Spring CG, hadden we daar zeker een uur of vijf, zes. We hebben nog een heel stuk over de rim gelopen. In totaal hebben we nog zo'n 8 of 9 elks, grote rendieren gezien. En een van de buschauffeurs vertelde dat hij die ochtend had gezien dat er een elk was bevallen van een kleintje onder een boom lang de busroute.

The Hoover dam.
Zoals bijna elke dag waren we redelijk vroeg op gingen op weg naar Las Vegas. We wisten dat we langs de Hooverdam zouden komen. Twee jaar geleden hadden we niet veel interesse in de dam, maar omdat we er nu toch echt langskwamen besloten we te stoppen en een kijkje te gaan nemen. Nadat onze RV door de beveiliging was gecontroleerd, dit doen ze sinds 9/11, reden we naar de parkeerplaats. De Hooverdam heeft een enorme indruk op ons gemaakt. We hebben een toer gedaan en het is onvoorstelbaar hoe vernuftig men was in de vorige eeuw rond 1930 toen ze begonnen aan de bouw van de dam. De dam werd overigens gebouwd voor watermanagement en hierdoor het land er omheen geïrigeerd kon worden. De stroomopbrengst was eigenlijk een bijproduct. Nog steeds onder de indruk reden we verder maar voor we op het Oasis RV resort aankwamen zijn we langs een kapper gereden omdat Theo graag zijn haar en baard wilde laten kortwieken. Nu zitten we bij het zwembad voor onze laatste twee nachtjes hier in mooi Amerika.

• 18 Juni 2017 - 06:37

Sylvia:

Wat een leuke dagen hebben jullie gehad! Wat jammer dat je niet meer hebt kunnen zien van sedona state park, maar ook wij vonden de wegen daar al prachtig! Zulke mooie rode rotsformaties in combinatie met toch veel groen, prachtig!

Nu nog 2 dagen LV, op een van wat wij begrijpen, hele gave camping met hele mooie zwembaden.. geniet ervan!

Groetjes en tot van de week!

• 18 Juni 2017 - 16:48

Mama:

Weer een mooi verslag dat zal wel de laatste zijn? Geniet nog maar de laatste dagen in Amerika. Ben wel blij dat jullie weer gauw thuis komen heb jullie gemist. Liefs Mama

• 19 Juni 2017 - 07:51

Kevin:

Wat een super omgeving weer zeg, prachtig.