Prescott - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Prescott - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Prescott

Door: Theo en Linda

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

15 Juni 2017 | Verenigde Staten, Prescott

Prescott AZ.

13 juni 2017,

Vandaag om half 6 opgestaan en om kwart voor zeven, na het tanken lieten wij het prachtige Joshua Tree National Park achter ons. De ene hike nog mooier dan de ander. Maar goed we moeten eenmaal verder. Omdat wij een dag eerder uit Sequoia NP zijn weggegaan zullen we een campground moeten vinden, en het liefst met een zwembad, voor een overnachting. Op zo'n moment is het fijn dat wij een Amerikaans simkaartje met internet hebben. Dus onderweg gegoogled naar een Campground met zwembad. En die vonden wij in Prescott AZ, een van de plaatsen die we aan zouden doen. Prescott is een heel gezellig stadje met veel winkeltjes en restaurants. Wij staan de komende 2 nachten op Orchard Ranch RV park, een van de mooiste campings die we bezocht hebben. Het is een 55+ camping
dus daar mogen wij net op. Wel lekker rustig, en een mooi groot zwembad, waar wij nu aan liggen te genieten met 28 ° celsius.

Onderweg naar Prescott moesten we nog naar een garage in Parker AZ, omdat er een strip is losgelaten aan de zijkant van de Camper. De monteur vertelde ons dat het niet had geduurd of de hele luifel had naar beneden gekomen, dus net op tijd.
Volgens hem een montagefout van de fabriek.
De weg naar Prescott was weer een Scenic Byway, die wij zoveel mogelijk proberen te nemen, die begon trouwens in Yarnell, een klein plaatsje boven in de bergen. Waar twee jaar geleden een bosbrand was en er 19 brandweermannen om het leven zijn gekomen, dit was ook in Nederland in het nieuws. In dit plaatsje waren heel veel antiekwinkeltjes, maar helaas allemaal gesloten, lunchtime!
Op de camping is het erg rustig en hebben wij de gelegenheid om lekker in het zwembad te liggen relaxen.

De volgende ochtend hebben we eerst wat boodschappen gehaald bij Safeways, waar we nog een bonuskaart van hadden, dat scheelde weer een aantal dollars.
De rest van de dag weer liggen luieren aan het zwembad, best effe lekker!
Bij het zwembad is het een samenkomst van de gasten die op de camping verlijven, en men vond het allemaal reuze interessant dat wij uit nederland kwamen. En al gauw ging het over politiek en vooral over Trump. Zo hadden we gesprekken met ene Tom, een duidelijke tegenstander van Trump, en ene Jack en zijn vrouw die juist voor Trump waren. Interessant om te horen waarom de een voor een de ander tegen is. Ook spraken we nog met de poolman, ene Juan, 68 jaar, gepensioneerd, maar om bezig te blijven hield hij er 2 parttime baantjes op na op de camping, die zoals hij zelf zei vaak naar Zweedse interviews luisterde op internet, over het huidige Europa. Hij vroeg ons naar de situatie in Nederland met de vluchtelingen, daar was hij erg benieuwd naar. Na een goed gesprek bedankte hij ons en wenste ons het allerbeste toe. We vonden het leuk om met diverse Amerikanen te praten over allerlei onderwerpen. Nu gaan we even langs bij Jack en Brenda, die ons hebben uitgenodigd voor een glaasje wijn.

Morgen vervolgen we de route richting Sedona.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties die jullie tot nu toe op onze verhalen hebben gestuurd, en we lezen ze met veel plezier. Tot het volgende verhaal!! Nog maar 5 dagen, wat gaat het toch snel.

• 16 Juni 2017 - 21:58

Roland:

Die gesprekken hadden wij in Lake Powell,heel herkenbaar. Wat ons toen opviel was dat er heel veel Amerikanen Nederland ook daadwerkelijk weten te liggen en niet alleen 020 weten te benoemen.
    En 55 + camping? Als ik jullie straks weer spreek zal ik zingen: "Weet je nog, oudje" :-)

En dat glaasje wijn? Als dat maar goed gaat met jullie 2! Hips! Ha ha ha