Mae Hong Son - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Mae Hong Son - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son

Door: Linda en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

27 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ja daar zijn we weer met een verslag van onze reis. Eergisteren (onze trouwdag) zijn wij op de brommert naar een waterval geweest. Hoge verwachtingen en het zou volgens mensen die we erover spraken de moeite waard zijn en je kon er leuk zwemmen. En dat was ook zo als je van zwemmen in een vuilnisbelt houdt. Maar goed voor de kinderen uit de buurt een leuke plek voor een verfrissende duik. Toen we hierna op weg gingen naar de Hot Springs werden we meerdere keren geroepen door mensen uit de dorpjes of we wilden roken. Nou laat ze maar lekker roepen en ga er niet op in. Niet lang erna zagen we een arrestatie door een aantal militairen en dat ging er niet zacht aan toe. Een Thai met een grote hoofdwond die waarschijnlijk in zijn gezicht was geslagen en drugs vervoerde. We waren hier al voor gewaarschuwd omdat dit de streek is waar opium geteeld wordt. En er worden dan ook geregeld controles door militairen uitgevoerd. Hierna dus naar de Hot Springs en dat was leuk. Bovenaan de heuvel ontspringt deze en kun je er zelfs eieren in koken, de temperatuur bedraagt hier 80 gr. Naarmate je lager komt koelt het water af tot je er zelfs in kunt gaan badderen. Wat we dus ook gedaan hebben. Erg leuk en zeker een aanrader. De volgende dag met een minibus naar Mae Hong Son, waar we vandaag een motor hebben gehuurd en naar de LongNecks zijn geweest. Na een lange stoffige zandweg en vol verwachting kwamen we aan. Vlakbij de Birmaanse grens. Toch wel terleurstellend want ook al liepen er vrouwen met de bekende ringen om hun nek, die overigens loodzwaar zijn, bestaat de bevolking voornamelijk uit jeugd die een beetje rondhangen en al vroeg in de middag aan het bier zitten. Hier moet je dan voor Thaise begrippen een hoge entreeprijs voor betalen. Veel stalletjes met de geijkte souveniers. Jammer maar misschien ook wel te begrijpen ze mogen immers niet in Thailand werken want het zijn vluchtelingen. Vanmiddag hebben heerlijk bij ons huisje gelegen op een berghelling (wij zijn de enige gasten op dit moment) aan het zwembad. Wat we dus met niemand hoeven te delen. Wel nog even onderhandeld over de prijs en wat korting gekregen. Nu gaan we exclusief uit eten. Een 4 gangen menu voor 2 personen met o.a. geroosterde eend en dat voor het schrikbarende bedrag van 10 euro. Ja ja het is moeilijk maar we zetten nog wel even door. Dat was het wel weer voor nu en wederom bedankt voor jullie reacties.
Cyrah we hebben al wat cadeautjes voor je gekocht hoor!!!
Groetjes vanuit een warm maar boeiend Thailand.

Theo en Linda

• 27 Maart 2010 - 14:31

Nico And Julie:

Hi Guys
    Good to see you are still enjoying your holiday...
    By the way Theo......Nice haircut!