Weer thuis... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Theo en Linda Droog - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Door: Linda en Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo en Linda

18 April 2010 | Nederland, Rotterdam

Hoi Allemaal,

Allereerst gelijk maar even melden dat we weer veilig thuis zijn, al scheelde dit maar een paar uur, en dan hadden we niet eens meer kunnen vliegen. Dit ivm de asregen in IJsland. Maar we waren net op tijd.
De laatste paar dagen hadden we weer een brommert gehuurd om het hele eiland Koh Chang te kunnen zien. Zoals we al schreven was het Sonkran, het Thais Nieuwjaar. En de laatste 3 dagen zijn we dan ook diverse keren natgegooid, helaas hebben we daar geen foto's van. Dit durfden we niet te riskeren, want de mensen die klaarstonden om je nat te gooien keken niet of je een camera of een mobieltje in je handen had. Die hadden we dan ook helemaal in plastic ingepakt en weggestopt. Had toch vervelend geweest als je in een vakantie 2 fotocamera's zou claimen!
Vanaf s'morgensvroeg stonden er al mensen klaar om iedereen nat te gooien. Dinsdag, onze laatste hele dag op het resort, hadden we een dag snorkelen geboekt. Om 09.30 uur werden we voor het hotel opgehaald en een half uur later waren we bij de boot die ons die dag naar 4 verschillende snorkellokaties bracht. Het waren kleine eilandjes op zo'n uur tot anderhalf uur varen op een boot met zo'n 80 anderen, voornamelijk Thaise mensen. Het was erg leuk, maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld Egypte, en zeker niet met het Great Barrier Reef, Australie. Maar toch zeker de moeite waard. Alleen toen we uit het water kwamen bij het eerste eiland, was er iemand zo leuk geweest om over te geven, en ja hoor precies over onze kleding. En niemand die het had gedaan, natuurlijk een ongelukje kan gebeuren, maar zeg het dan in ieder geval, maar helaas... Afijn na afloop weer in de open taxi, een soort pick-up truck, en ja hoor daar stond in de dorpjes iedereen weer klaar om ons weer helemaal nat te gooien. Op zich is daar niets mis mee, je went er wel aan. Maar toen kwamen we bij een dorpje vlak voor ons eigen dorp en werden we weer natgegooid, tot we op een plek aankwamen waar ze ijsklontjes aan het water hadden toegevoegd, ja en dat is toch wat anders. Het was op dat moment misschien wel 40 graden en dat water misschien maar 5 of 6 graden, ja en dat is dan wel even schrikken. We waren helemaal door en door nat en liepen dan ook druipend van het water ons hotel binnen. Erg leuk om dit een keer mee te maken.. Diezelfde avond hadden we nog een zeer uitgebreid buffet van vooral allerlei zeevis en schelpdieren, heerlijk! Dit was ter gelegenheid van de oudjaarsviering. Er was ook nog een loterij, en wij wonnen allebei, ik een een t-shirt en Linda een Thaise massage van een uur.De volgende morgen werden we om 09.30 opgehaald door een, gelukkig geheel gesloten minivan, zodat we in ieder geval niet meer nat gegooid konden worden, die ons zonder problemen naar de luchthaven van Bangkok bracht, waar we om 16.00 uur aankwamen. Het vliegtuig vertrok op tijd en via Hongkong kwamen we om 07.30 uur de volgende dag, donderdag de 15e aan, waar onze dochters Sylvia en Mieke ons op kwamen halen. Nou, dit was dan ons hele verhaal. Bedankt voor de enthousiaste reacties, en de groeten van Linda en Theo.....

• 20 April 2010 - 02:12

Nico And Julie:

Hi Guys ..... blij te horen dat u beiden genoten hebt van je vakantie en je hebt weer veilig thuis aangekomen.